The University of Strasbourg holds the Welcome to France label
[Translate to English:]

Courses of the University of Strasbourg

Find out more about the courses offered by the University of Strasbourg to help you plan your mobility.

Before my arrival

Students

Consult the University of Strasbourg's syllabus to find out about the different academic courses in a foreign language and foreign language courses.

Les programmes courts

La Direction des relations internationales et certaines composantes de l'Université de Strasbourg organisent des programmes courts, parfois appelés écoles d’été ou d’hiver. Ces programmes peuvent durer de quelques jours à quelques semaines. Ils servent à approfondir un ou plusieurs sujets.

Consultez les pages Internet des composantes et celle de la Direction des relations internationales pour trouver un programme court qui vous intéresse.